Een Parrot Carkit installeren is heel eenvoudig. Alle aanwezige stekkers passen maar op een manier en op een plek in de hoofdmodule. In principe kunnen er geen fouten worden gemaakt.
De Parrot Carkit komt tussen de bestaande bedrading van de autoradio te zitten. Er hoeft dus normalerwijze niets aan de bekabeling te worden aangepast.
De Iso stekkers worden uit de autoradio gehaald en worden aangesloten op de contra Iso stekkers van de Parrot bekabeling. De andere Iso stekkers aan de bekabeling gaan vervolgens weer in de autoradio. De tulp stekkers voor de line in op de autoradio zijn niet benodigd. De audio van de carkit gaat over de speakers. Omdat de (audio) iso connector nu via de Parrot hoofdmodule loopt kan er een audiosignaal van het bellen worden toegevoegd op de speakers. Er hoeft dus geen gebruikt te worden gemaakt van een line in op de radio.
Haal de autoradio eerst los. Hoe dit moet kun je onderaan deze pagina lezen:
autoradio inbouwen
Om een Parrot Carkit aan te sluiten op de huidige autoradio heb je het volgende nodig:
Autoradio met:
- iso connector (of verloopstekker van jouw merk auto naar Iso*)
(De meeste) Parrot Carkit set bestaand uit:
- bedieningspaneel (display/knopjes)
- hoofdmodule (waar alle kabels op aangesloten worden)
- Voedingskabel met aan een kant een Iso connectoren en andere kant een Parrot connector
- Geluidskabel met aan de kant een Iso connectoren en 2x tulp stekker en aan de andere kant een Parrot connector
- Microfoon met Parrot connector
(met Parrot connector bedoelen wij een connector welke maar op een plek in de hoofdmodule van de Parrot past en nergens ander in past)
* Heb je een speciale verloopkabel nodig voor jouw auto? Kijk dan op de website van Parrot.
Bedrading aanpassen
Mocht er een reden zijn waardoor de voedingsaansluiting van de Parrot hoofdmodule niet via de Iso connectoren aangesloten kan worden
Rode draad Parrot voedingskabel is constante plus 12V (+) (rode draad auto)
Oranje draad Parrot voedingskabel is geschakelde plus 12V (+) (gele draad auto)
Zwarte draad Parrot voedingskabel is de massa (-) (zwarte draad auto)
Kant en klare adapterkabel kopen voor:
Bmw, Honda, Suzuki, Opel, Toyota, Audi, Skoda, Volkswagen, Ford |
Software update
Parrot systemen zijn te updaten d.m.v. Bluetooth. Indien je een laptop hebt met Bluetooth kun je deze koppelen met je parrot. Op deze wijze kun je nieuwe software in je parrot laden waardoor je nieuwe telefoon ook gaat werken.
Let op: na het updaten van de software zijn alle contacten in de parrot gewist. Deze moeten opnieuw gesynchroniseerd worden.
Aansluitschema aansluiten parrot (ck3100 e.a.)

Modellen:
Parrot CK3000
Parrot CK3100
Prijs ongeveer 135,- Euro
Parrot CK3200
Parrot MK6000
Parrot MK6100
Parrot MKi9000
Parrot MKi9100
Parrot MKi9200
Modellen controleren op compatibiliteit met telefoontoestel?
Ga naar de compatibiliteit wizzard van Parrot: http://www.parrot.com/nl/compatibility
Conclusie
Een parrot carkit zelf inbouwen is heel makkelijk en goed zelf te doen. Neem er de tijd voor en kijk vooraf op internet hoe je de radio los haalt. Informeer vooraf of er voor jouw auto een verloopkapel nodig is om de parrot aan te sluiten. Het is natuurlijk veel leuker als je in een keer de parrot carkit kunt installeren en niet voor verrassingen komt te staan. Bedenk ook waar de parrot bedienings module het best en meest comfortabel geplaatst kan worden. Dan kun je tijdens het inbouwen ook rekening houden met de weg die de kabels gaan lopen.
Tip
Je kunt eventueel noteren op een papiertje of aan de hand van foto’s hoe je het hebt aangesloten en hoe de kabels lopen. Mocht je ooit storing hebben dan zoek je je niet een ongelukt.
beste kmoet carkit parrot 3100 monteren in landcruiser mijn vraag wat is de LINE IN plus en min mvg
Beste allen , hoe bouw je de parrot in een Toyota verso met ingebouwde navigatie?
Ook hoe ik achter bij de aansluiting kom van de radio?
Ik Moët een niewe console kopen voor Mijn parrot car kit
kan ik een parrot ck3100 ook zonder autoradio aansluiten,
accu 12 volt een externe speeker /
Ik heb de parrot middels een verloopstekker op n Corsa aangesloten, permanente en geschakelde voeding gevonden.
Zodra ik deze echter via de verloopstekker aansluit, staat op beide continue spanning?
Omruilen van de oranje en rode draad biedt geen oplossing.
Wat doe ik verkeerd?
Kan ik de 3100 zo inbouwen icm de standaard auto radio van een fiat 500 uit 2016?
Ik wil een ck3100 aansluiten in mijn BMW E39 met een radio navigatie met wisselaar en cdnavigatie achterin de kofferbak.
Moet ik dan de kabel wel op de radio aansluiten, want in mijn opinie hou ik dan twee grote iso blokken over ?
Wie heeft hier ervaring mee ?
Goedemorgen, ik heb een MKI9200 laten inbouwen door een Volvo dealer in mijn S60 uit 2005 met een Volvo HU-850. Echter nu hoor ik geen Park Distance Control meer, of kan ik de radio niet meer bedienen. Het schijnt zo te zijn dat de Parrot de volledige versterker functie van de radio overneemt. Is hier een oplossing voor? Ik las op internet iets over andere sytemen (GROM) of een ISO2Car kabel? Kunnen jullie hier iets zinnigs over zeggen?
beste, iemand enig idee?
onze parrot geeft alleen nog tot ziens op lcd scherm, zelf met contact af
accu reeds afgekoppeld voor volledige reset uit te voeren maar geen resultaat
stuurdoos defect?
thx dieterd
Heb een Volvo v70 met HU803 (dolby met losse eindversterker). Wil een Parrot MKi9200 inbouwen. Volgens Kram moet dit probleemloos lukken met hun Audio2car kabel. Mijn installateur krijgt het echter niet voor elkaar en zegt dat er kabels door de hele auto getrokken moeten worden vanwege de losse versterker (die achter in de auto af-fabriek is geinstalleerd). Iemand ervaring mee die me uit de brand kan helpen??
Ik heb een parrot ck 3100 welke ik aan wil sluiten op een pioneer. (WMA/MP3 RDS)
Is hier een handleiding voor ?
Ik heb een parrot ck 3100 en wil die aansluiten in een fiat panda van 2013, alle kabels goed aangesloten maar het scherm van de parrot gaat niet aan en doet helemaal niks, waar ligt dit aan?
De panda heeft geen geschakelde plus in de kabelboom achter de radio. Zelf een kabeltje legggen van de aansteker bijvoorbeeld en die gebruiken als geschakelde plus. In mijn geval moest ik ook de 2 kabels met zekeringen van de Parrot-kabelboom omdraaien, omdat de contunue plus op de verkeerde draad doorkwam. Dus oranje op rood aansluiten en op de andere kabel een draadje vanaf de aansteker.
Mijn parrot onthoudt niet de instellingen zoals taal en volume. Als de auto van het contact is geweest of zelfs als ik terug ga naar het eerste menu en weer terug naar de instellingen is alles weer naar de standaard instellingen. Waar kan dit aan Liggen?
Ik zou graag een Parrot Mk 9200 zelf willen inbouwen in onze Peugot 407Sw, is er iemand die mij kan vertellen of ik dan rara zaken tegen kan komen.
Ik heb n. Nieuwe iPhone 6 gekocht
De oarrot 3100 herkent m echter niet
Wat moet ik nu doen ?
Goodmorning. Kan ik ook zo een systeem in een Nissan Murano plaatsen
Ik heb een citroen c5 met cd wisselaar kan ik ipv wisselaar de parrot aansluiten.
Ik wil namelijk usb ipv wisselaar.
De Parrot gaat tussen je luidsprekerlijnen. Wil je je CD wisselaar vervangen, dan kan dat wel. Via een USB unit in dit geval welke je aansluit op de radio in plaats van de CD wisselaar. Op www. c5club .nl vind je info
Ik heb n Clio uit 2012 en n parrot ingebouwd (ck3100). Parrot doet t prima maar mijn radio kan ik volume niet meer wijzigen (niet via peddles en ook niet volumeknop op radio), hrb wel heel zacht geluid, maar that’s it!
Iemand n idee?
Hmmmm, ik ben het heel even kwijt.
Op deze pagina staat het volgende geschreven:
“Rode draad Parrot voedingskabel is constante plus 12V (+) (rode draad auto)
Oranje draad Parrot voedingskabel is geschakelde plus 12V (+) (gele draad auto)”
Op de vorige pagina staat het volgende geschreven:
“Een constante plus draad, kleur GEEL op de ISO connector. Deze dient voor het geheugen van de radiozenders en andere features. De meeste auto’s gebruiken ook in de bekabeling ook een rode draad als constante plus. Indien de kleur niet aanwezig is kun je een Multimeter gebruiken om uit te zoeken waar een +12 Volt op staat. Meet dit in combinatie met de min / massa / chassis.
Een geschakelde plus draad, kleur ROOD, welke dient om de radio te voorzien van stroom om te kunnen werken. Is er geen gele draad van de autobedrading aanwezig, gebruik dan een Multimeter om uit te zoeken waar een +12 Volt op staat. Uiteraard moet deze alleen aanwezig zijn als het contactslot (sleutel) op aan staat en verdwijnen als deze op uit staat.”
Dus op deze pagina is geel de geschakelde en rood de constante. Dat is toch het omgekeerde van de home pagina…
Begrijp ik dit verkeerd en ligt het aan mij of…